A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságon (NMHH) belül önállóan működő média- és hírközlési biztos elismerő szavakkal illette a magyar távközlési szolgáltatók járvány idején tanúsított méltányos és körültekintő panaszkezelését, rendkívüli adatcsomagjait.
A távközlési szolgáltatók a járvány miatti veszélyhelyzet idején rendkívüli körültekintést és méltányosságot tanúsítottak. A tömeges otthontartózkodás és elszigeteltség miatt ugrásszerűen megnőtt az információhoz jutás iránti igény, mindennapossá vált az otthoni munka, a távoktatás.
Mindez fokozott többletterhelést jelentett a távközlési szolgáltatóknak: megnőtt a kereslet a nagyobb adatcsomagok és az új internet-, tévé- és telefonbekötések iránt.
Mindez jelentősen megnövelte az ügyfélszolgálatok terheit, ráadásul a személyes ügyintézés szünetelése és a kényszerű otthonmaradás miatt sokaknak vált nehezebbé a csekkfeladás, a fizetési határidők betartása.
A veszélyhelyzet ideje alatt a média- és hírközlési biztos hivatalához is húsz százalékkal több panasz érkezett a tavalyi év azonos időszakához képest.
A panaszok téma szerinti megoszlása lényegében nem tér el a megelőző időszakétól, de nőtt az olyan esetek száma, amely a kialakult helyzetben vált különösen sérelmessé.
A tapasztalatok szerint a szolgáltatók igyekeztek minden panaszt megnyugtató módon rendezni. A biztos hivatala különösen üdvözli a szolgáltatók azon kreatív, rugalmas megoldásait, amelyekkel a problémák elé menve hoztak megrendkívüli döntéseket.
Egyes szolgáltatók márciusban a díjhátralék miatt nem korlátozták a szolgáltatásokat, sőt fizetési emlékeztetőt, felszólítást sem küldtek, mások pedig a részletfizetés és szünetelés iránti kérelmeket vizsgálat nélkül teljesítették.