Egyre több olyan felmérés és közlemény érkezik hozzánk, amelyben készülék gyártóktól tartalomszolgáltatókig azt taglalják, milyen fontos a televízió és a tévézés.
Itt az internet, ráadásul a mobil, amit a mindenféle kütyükkel kombinálva a világon bárhol nézhetünk filmeket és sorozatokat, megérkeztek az olyan szórakoztatási formák, mint a TikTok vagy az Instagram, ahol az emberek már inkább “videó falatkákat” fogyasztanak.
Szóval a “doboz”, ami persze már rég nem doboz, hiszen vékonyságával lassan egy okos kartonlaphoz hasonlít, minden modernitása ellenére el fogja veszíteni közönségbázisát és lassan bevonul a technikatörténeti régiségek közé a gőzmozdonnyal és a betárcsázós internettel együtt.
Aztán mégsem így történt. A tévé nem sorvadt el, hanem felvette a ritmust és átalakult.
Nemrég jelent meg egy kutatásról szóló jelentés, amely azzal indít, hogy értelemszerűen az elmúlt hónapokban sokak számára jelentett menekülést a járványhelyzet és a karantén kilátástalanságából a televízió.
A kutatásban megszólítottak között voltak, akik tanulásra, munkára, a rokonokkal és barátokkal való kapcsolattartásra vagy éppen az otthoni sportolás kiegészítőjeként gondoltak az eszközre.
A legtöbbeknek természetesen a kikapcsolódás egyik fontos formája volt a tévézés, a hazai válaszadók több mint fele pedig a napi tájékozódásban is támaszkodott rá.
A televízió egyre több helyen válik egyfajta hubbá: a szokásos tévés funkciók mellett a játékkonzol kijelzője valamint internetes információforrás.
A karantén alatt pedig egyre többen használták valamilyen kamerával kiegészítve videó kommunikációra is.
Forrás: https://computerworld.hu/uzlet/a-teve-mar-tobb-mint-szorakoztato-doboz-281976.html