A magyarok 16 százaléka bízik csak az internetes közösségi oldalakon megjelenő információkban, de az offline médiával szemben is nagy a bizalmatlanság.
A kutatási eredmények alapján egyértelmű, hogy a magyar társadalom az, amely szerint az online szolgáltatások és az infokommunikációs eszközök használata rontja a személyes kapcsolatok minőségét.
Eközben a többi vizsgált országban, Csehországban, Lengyelországban és Romániába kifejezetten kisebbségben van ez a tábor, vagy legfeljebb a társadalom fele érez hasonlóképp.
A magyar társadalom attitűdje azonban egy jelentős többséggel viseltet úgy, hogy az említett, egyébként jónak tartott és használandó eszközök és lehetőségek a személyes kapcsolatok minőségére káros hatással van.
A Facebook esetében külön érdekesség, hogy a közösségi szolgáltatók közül az egész régióban ez foglalja el a legerősebb piaci pozíciót, de a legdominánsabb helyzete Magyarországon figyelhető meg.
A többi országhoz viszonyítva mindez két dolognak köszönhető: egyrészt hazánkban nagyon magas a Facebook-használat aránya, az internetezők 75 százaléka rendszeresen él vele, ugyanakkor kifejezetten alacsony más közösségi platformok használata. A másik, ami például Lengyelországhoz, vagy Csehországhoz viszonyítva egy nagyon markáns különbség, hogy Magyarországon az idősebb korosztályokban sem csökken jelentősen a Facebook használata.
Az emberek nagyon erős fenntartással közelítenek a közösségi médiában található információkhoz. A magyarok 16 százaléka bízik csak az ott található információkban.
Forrás: https://infostart.hu/belfold/2020/12/13/meglepo-felmeres-erkeze tt-a-hazai-internethasznalatrol