Bár a Google is elszánta magát, hogy lép az alkalmazáskövetés
ügyében, azonban nála közel sem eszik annyira forrón a kását,
akár még éveket is kell várni a végső megoldásra. Egy apró
trükköt azonban már most is megtehetnek az androidos
felhasználók magánéletük védelmében.
A keresőóriás néhány napja jelentette be, hogy a Privacy
Sandbox segítségével korlátozza a nyomkövetést az androidos
eszközökön. A Privacy Sandbox megszünteti a Google
hirdetésazonosító használatát. Ez egy egyedi azonosító,
amelyet a mobileszközök kapnak, és amelyet a hirdetők is
használnak a személyre szabott reklámok megjelenítése
érdekében. Tartalmazza a keresési és vásárlási előzményeket,
amelyek elárulhatják a felhasználót érdeklő dolgokat.
A Google újítására még két évet várni kell, ugyanis rengeteg
tárgyalásnak kell megelőznie az új szabvány kialakítását. Ezt,
az Apple-éhez képest jóval lassabb folyamatot az indokolja,
hogy az androidos ökoszisztémában használt technológiákba
való gyors beavatkozás akár rosszabb eredményhez is vezethet
a felhasználói adatvédelem szempontjából. Viszont nem kell
ölbe tett kézzel megvárni az androidosoknak a
szabványkészítés akár még évekig elhúzódó eredményét. Ha
valakinek Android 12-t futtató telefonja van, akkor egyszerűen
be kell lépni a Google/Hirdetések/ Hirdetésazonosító törlése
opcióhoz, és engedélyezni.
Egyvalamit azonban nem szabad elfeledni: a követés leállítása
vagy csökkentése nem egyenlő azzal, hogy a felhasználó
egyáltalán nem kap hirdetéseket. Ez csak azt jelenti, hogy a
reklámok nem lesznek személyre szabottak, és nem építenek a
felhasználó alkalmazás- és webhely előzményeire. A kevésbé
releváns hirdetések megjelenítése kevesebb kattintást jelent az
érdektelen felhasználóktól, ezért tiltakoznak ellene hevesen a
reklámokból élő cégek.
Forrás: https://hvg.hu/tudomany/20220301_google_alkalmazaskovete
s_leallitasa_beallitasok