Bár sokan hihetjük, hogy a fiatalok mindent tudnak a számítógépről és internethasználatról, ez koránt sincs így. Néhány országban már az komoly problémát jelent a fiataloknak, hogy megnyissanak egy linket vagy megválaszoljanak egy e-mailt.
Az International Computer and Information Literacy készített egy tanulmányt, melynek legfrissebb kiadásában 14 ország és régió 3655 nyolcadik osztályos tanulójának, 2386 tanárának és 210 iskoláinak digitális képességeit mérték fel. Sajnos Magyarország nem vett részt a kutatásban. Az eredmények meglepőek lettek: Németországban az iskolák kevesebb, mint 30%-ban van internet elérés, és tavaly a nyolcadikos diákok alig több, mint 25%-a járt olyan oktatási intézménybe, ahol mind a tanárok, mind a diákok számára elérhető volt az iskolai internet hálózat. Emellett átlagosan tíz tanuló osztozott egy digitális eszközön.
A legjobb digitális képességekkel a dán nyolcadikosok rendelkeztek, s megelőzték többek között az orosz, a dél-koreai, a finn és az amerikai egyesült államokbeli diákokat. A német nebulók csupán a hatodik helyet szerezték meg. Az utóbbiak egyharmada csak az alapvető dolgokhoz ért, e-mailt megválaszolni, illetve egy hivatkozást megnyitni csupán a 33,4% tudott. A megszerzett információkat ugyanakkor alig, vagy egyáltalán nem tudták feldolgozni, internetes kutatásokat pedig csak egy-egy fiatal tudott elvégezni. Birgit Eickelmann, a Paderborni Egyetem neveléstudományi szakértője közölte, hogy Dánia elsősorban annak köszönheti az első helyét, hogy a korábbi Icils tanulmány óta egymilliárd eurót fordított az oktatási anyagok beszerzésére.
A listán Németország mögé került Portugália, Franciaország, Luxemburg, Chile, Olaszország, Uruguay és Kazahsztán is. Az európai uniós átlagpontszám szintén csak a középmezőnyhöz volt elegendő.
Forrás: https://sg.hu/cikkek/it-tech/138665/digitalis-kepessegek-a-dan-nyolcadikosok-a-legjobbak