Évek óta hódítanak a videós tartalmak az interneten, azonban pár éve az úgy nevezett Podcast-ek is betörtek a piacra. A Podcast egy olyan hanganyag, amit készítője interneten tesz közzé. Olyan rádióadás szerű tartalom, ami feltöltést követően online érhető el.
A közzétett epizódok nem csak meghallgathatók, hanem általában letölthetők is. Saját honlapok és applikációk is létrejöttek már, ahol ezeket az adásokat lehet hallgatni, de a népszerűbb zeneletöltő alkalmazások is folyamatosan beépítik a szolgáltatásaik közé.
Egy amerikai kutatás kimutatta, hogy 2021-re csaknem 112 millió ember fog ilyen hanganyagokat hallgatni havonta. Az emberek ezeket általában utazás közben hallgatják, de sokan ezt választják az edzésükhöz is.
Nagyon sok féle tematikájú Podcasttel, azaz hanganyaggal találkozhatunk. A legelterjedtebbek a társadalmi és kulturális témákban zajlott beszélgetések, különféle spirituális nézetek megosztása, illetve oktató anyagokat is találhatunk. Nem csak a tartalomgyártók kezdtek el áttérni erre a formára, hanem a nevesebb cégek és márkák is elkezdték használni és kísérletezgetni a jelenséggel, mint új marketing csatornával is.
Kishazánkban egyelőre viszonylag csekély számú szolgáltató foglalkozik ezzel, de a számuk dinamikusan nő. Habár a videó megtekintések még mindig nagy fölényben vannak az auditív tartalmakkal szemben, meg lehet, hogy pár éven belül fordulni fog az arányuk.
- Kezdjük tiszta lappal az újévet!
- Miért jó nekünk a vizuális keresés?