Karácsonyi lázban égünk

Egy évente elvégzett felmérés alapján idén karácsonykor az emberek húszezer forinttal többet szánnak az ajándékokra, mint négy évvel ezelőtt. A megkérdezett 3000 fő átlagosan 8 ember ajándékára közel ötvenezer forintot szán. 

Az internet ebben a kérdéskörben egyértelműen teret hódít, hiszen a legtöbben itt tájékozódunk a kiszemelt termékek áráról és minőségéről, szemben a hagyományosabb csatornákkal. 

Az idén többen választják az árösszehasonlító oldalakat termékek keresésére, mint a böngésző általi keresést, vagy konkrét webáruházak termékkínálatának átnézését. 

A tájékozódás mellett már a beszerzések jelentős része is az interneten zajlik: a magyar netezők 80 százaléka idén is tervez belföldi webáruházból rendelni, de 18 százalék a külföldi rendelés lehetőségét se veti el. Vannak viszont – főleg nők -, akik az internetes tájékozódást követően inkább elmennek az áruházba, és ott vásárolják meg a terméket. 

A válaszadók nagy része már októberben elkezdi a “vadászatot”, leginkább a Z-generáció tagjai és a férfiak azonban az utolsó napokig halogatják ezt a tevékenységet. Ők nagyobb eséllyel hagyományos módon intézik majd a beszerzést, pl. plázákban járva keresnek ajándék ötleteket. 

Érdekesség, hogy a nemek között ilyen téren nagy különbségek mutatkoznak. A női vásárlók előbb nekiállnak az ajándékgyűjtésnek, és a legjobb akciókat remélve elnyújtják a vásárlásokat egészen december közepéig. 

Ezzel szemben a férfi vásárlók szívesebben intézik az ajándék beszerzést tömbösítve, egy-egy kiemelt időszakra/akcióra koncentrálva. Esetükben ezért a Black Friday – mint alkalom – kétszer olyan népszerű ajándékvásárlás céljából, mint a nőknél. Az ajándékok ár-érték aránya lett a vezető szempont, de az örök klasszikusok még mindig a ruhanemű, kozmetikum és játék.

Forrás: https://hirado.hu/belfold/kozelet/cikk/2019/11/07/csaknem-50-ezer-forintot-szannak-karacsonyi-ajandekokra-az-internetezok/