Kell-e wifi az iskolákba? A magyar tanárok meglehetősen megosztottak ebben a kérdésben annak ellenére, hogy egyre kevesebb olyan alap- és középfokú oktatási intézmény van az országban, amelyben ne lenne valamiféle internet hozzáférés.
Két éve jelent meg az Európai Bizottság digitális oktatási cselekvési terve. A terv három területre összpontosít: a digitális technológiák jobb alkalmazására az oktatásban és a tanulásban; a digitális transzformáció szempontjából releváns digitális kompetenciák és készségek kialakítására; valamint azoktatás javítására a legmodernebb eszközök segítségével.
Az első terület prioritásai között első helyen az iskolai internet-hozzáférés támogatása szerepelt. A kidolgozott oktatási stratégiája szintén fontos prioritásként határozta meg az eszközrendszer, köztük a szélessáv és a végponti eszközök korszerűsítését is.
Az összesen 3500 iskolát érintő program csak alap infrastruktúrát ad, amit tudni kell kihasználni. Az intézmények egy részének nincsenek konkrét tervei, sőt elképzelésük sem, hogy mit kezdjenek az új lehetőséggel.
Az első csoportba tartozó iskolákban a vezeték nélküli net kiépítése csak letudandó feladat. Egyes intézmények a diákok elégedettségét növelő lehetőségként tekintettek a wifire. Ez még mindig jobb hozzáállás, mint azoké az iskoláké, amelyekben kizárólag a tanároknak biztosítanak netelérést wifin keresztül.
Ezzel szemben a tudatosan digitalizáló iskolák jellemzően nagy energiákat fektetnek a digitális tananyagok összeállítására, aktívan bevonják a diákok saját digitális eszközeit a tanulási folyamatba.
Egy ilyen rendszer hatékony használatához azonban nélkülözhetetlen a megfelelő eszközpark, a rugalmas netelérés, amihez a diákok saját eszközzel is hozzáférnek.