A koronavírus miatti kijárási korlátozások következtében a felhasználók nagyobb mértékben támaszkodtak az online szolgáltatásokra, ezért az év első két negyedévében ugrásszerűen megnőtt a munkájuk megzavarására irányuló DDoS-támadások száma.
Az oktatási és az adminisztratív erőforrásokat különösen sok támadás érte. A harmadik negyedévi eredmények azonban azt mutatják, hogy a DDoS-tevékenység kezd visszaállni a megszokott szintre.
Ha cégünk weboldala hirtelen elérhetetlenné válik akkor esélyes, hogy DDoS-támadás másnéven szolgáltatásmegtagadásos támadás áldozatai lettünk.
Egyre többször fordulnak elő ilyen jellegű kibertámadások, melyeknek súlyos következményei lehetnek vállalatunk vagy márkánk hírnevére. DDoS-támadásnak azt nevezzük, amikor a támadó nagy mennyiségű forgalommal áraszt el egy hálózatot vagy szervert azzal a céllal, hogy annak működését ellehetetlenítse.
Sok cég nem volt felkészülve a távmunkára, illetve nem tekintette kritikus eszköznek a webes eszközeit. Rengeteg megkeresést kaptunk például a szervezetektől, többek között a maszk gyártóktól azzal kapcsolatban, hogy DDoS-támadás áldozatai lettek.
Ezek a vállalkozások korábban egyáltalán nem is gondoltak a DDoS-támadások elleni védekezésre. A helyzet most már javul, mivel egyre több vállalkozás erősítette meg a kiber védelmét, hogy kiküszöbölje ezt a biztonsági gyengeséget.
Ennek eredményeképpen a harmadik negyedévben kevesebb DDoS-támadás bizonyult eredményesnek. Mindezek ellenére a támadók továbbra is elég aktívnak tekinthetőek.
Forrás: https://computerworld.hu/ceginfo/kimeruloben-ddos-harmadik-n egyedevben-73-kal-csokkent-tamadasok-szama-egyes-napoko n-meg-most-eros-rosszindulatu-forgalom-286483.html