Május 1-jétől megszüntette az úgynevezett emelt díjas SMS-szolgáltatást a Magyar Telekom, így a jellemzően különféle tartalmak küldésére használt, mára meglehetősen elavulttá vált platformnak elsőként az ország legnagyobb mobilszolgáltatója intett búcsút.
A szolgáltató oldalán található tájékoztató nem tér ki a megszüntetés okaira, a Telexnek ugyanakkor a cég képviselője úgy nyilatkozott, elsősorban a visszaélések miatt lett szükség az emelt díjas SMS-ek kivezetésére.
Azt, hogy a szolgáltatásba gyakorlatilag kódolva vannak a visszaélések, mi sem jelzi jobban, mint hogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság 2009-ben arra kötelezte a 3 országos mobilszolgáltatót, hogy az előfizetők védelme érdekében alapesetben tiltsa meg az emelt díjas SMS-ek fogadását.
Az ezt előíró határozatban foglaltaknak a Telekom, amely akkor még T-Mobile néven működött, határidőre eleget tett, míg a Telenor és a Vodafone bíróságon támadta meg azt, ám végül mindegyik piaci szereplő bevezette a tiltást.
Mivel az elmúlt években számos alkalommal használták félrevezető, megtévesztő szolgáltatásokhoz az emelt díjas SMS-t, ezzel kárt okoztak az előfizetőknek. A szolgáltató ezt igyekezett különböző mértékű jóváírásokkal kompenzálni, ezzel viszont a szolgáltatás fenntarthatatlanná vált.
Az emelt díjas SMS-szolgáltatások igénybevétele kapcsán a legnagyobb aggályt az jelenti, hogy az ügyfelek nincsenek tisztában azzal, hogy az SMS lekérésével esetenként valójában egy folyamatos szolgáltatásra fizetnek elő.
Különösen aggályos, hogy az efféle szolgáltatások elsősorban a fiatalkorúakat, netán az idősebb korosztályt célozzák, akik többnyire jóval kevesebb figyelmet fordítanak a tájékoztató üzenetek, apróbetűs részletek elolvasására.
Forrás: https://www.hwsw.hu/hirek/63224/magyar-telekom-emelt-dijas -sms-kivezetes-tiltas.html