A mesterséges intelligencia már a marketing területén is megjelent. Az írott és hangalapú keresések mellett pár éve megjelent a vizuális keresés is. Habár már eddig is sokszor találkozhattunk vele, azonban előreláthatólag idén, 2020-ban éri el a nagy népszerűséget és akkor terjed csak el igazán.
Ennek a funkciónak a használatára léteznek külön applikációk, vagy akár egy-egy elektronikus kereskedelemmel foglalkozó oldal kereső mezőjébe is be lehet építeni. Ez a fajta technológia ajánlani tud különböző termékeket, feltöltött vagy beszúrt képek alapján, melyek akár lehetnek a vásárlók által készítettek is, vagy letöltött, nem saját képek. Hasznos lehet az effajta keresés, ha nem konkrét terméket keresünk, hanem csak az általunk feltöltött képen szereplőhöz hasonlót, Illetve ha csak véletlenszerűen meglátunk valamit és gyorsan alkalmunk van lefotózni ezt a dolgot, de a nevét vagy a típusát nem tudjuk azonnal kideríteni.
Akár egy városnézés során is találhatunk olyan tárgyakat vagy ruhadarabokat, amiket szívesen megvásárolnánk, azonban adatok hiányában ezt nem tudjuk megtenni. Azonban, ha készítünk ezekről fényképet, akkor az alapján már hatékonyabban tudunk keresgélni a böngésző oldalain.
Felgyorsítja és kézzelfoghatóbbá is teszi a keresésünket ez a módszer. A Pinterest már össze is állt néhány céggel és együttműködés keretében alkalmazzák ezt a lehetőséget. Elképzelhető, hogy ennek az évtizednek a végén az internetes keresések zöme már nem írott, hanem hang vagy képi alapú lesz.
- Egyre inkább terjednek a Podcast-ek
- Ki van a telefon másik oldalán?