Egy friss tanulmány szerint a 15-24 éves magyar fiatalok negyede legalább egy alkalommal szándékosan, 18 százaléka pedig nem szándékosan jutott hozzá az elmúlt évben valamilyen digitális tartalomhoz különféle illegális forráson keresztül. 15% pedig azt is állította, hogy vásárolt hamis terméket az interneten.
A legnépszerűbbek a filmek és sorozatok 76%-kal, illetve a zene és játékprogramok 49-48%-kal. Az első csoportnál 3 százalékponttal az uniós átlag alatt, a második-harmadiknál viszont 10, illetve 21 százalékponttal az átlag felett vagyunk.
Azt is vizsgálták, hogy mely faktorok bírnak a legfontosabb motivációs erővel az illegális források választásakor: tízből közel hat magyar fiatal az árat, több mint egyharmaduk a csak személyes használatra való szándékot, illetve a legális tartalommal szembeni gyorsabb elérést jelölte meg.
Arra a kérdésre, hogy mely tényezők hatására szüneteltetnék a nem törvényes tartalmak fogyasztását: kétharmaduk az elérhető áron való hozzáférést, egynegyedük a büntetéstől való félelmet, egyötödük pedig a kellemetlen személyes tapasztalatokat jelölte meg elrettentő eszközként.
A felmérés arra is rákérdezett, hogy mi jelentene komoly visszatartó erőt az illegális tartalmak fogyasztása, illetve az adott termék megvásárlása kapcsán: vezető helyen a számítógép vírussal való fertőzöttségétől, és a bankkártya adatainak ellopásától való félelem áll, míg a harmadik-negyedik helyen a garancia hiánya, illetve a szankciótól való félelem szerepel.
A kutatás eredményeiből az is megállapítható, hogy az online tartalmak tekintetében az előfizetés-alapú üzleti modellek népszerűsége felfelé ível az európai fiatalok körében, hiszen 9 százalékponttal nőtt azok aránya, akik számára fontos, hogy az összes tartalomhoz legális előfizetés keretében férjenek hozzá.
Forrás: https://profitline.hu/A-magyar-fiatalok-negyede-szandekosan-tolt-le-illegalis-tartalmat-a-netrol-400453