Az idei év első félévében munkavállalók millióit kényszerítette a világjárvány arra, hogy villámgyorsan áttérjenek az otthoni munkavégzésre.
A Lenovo új tanulmányában azt vizsgálja, hogy miként reagálnak világszerte a vállalatok a kialakult helyzetre, és hogyan tudnak az informatikai részlegek alkalmazkodni a távoli munkavégzés új korszakához.
A Lenovo által végzett globális kutatás rámutatott, hogy mind a munkavállalók, mind a munkáltatók aggódnak az adatbiztonsági kérdések miatt.
A vállalatoknak több szempontot is figyelembe kell venniük a távoli adatvédelem kérdésében.
Az első és legfontosabb változás, hogy az új normalitás miatt a munkavállalók már kevésbé dolgoznak az irodából, így nem csatlakoznak a belső hálózathoz egy olyan gépről vagy laptopról, amit a cég biztosított számukra, és amit tűzfal, behatolást észlelő rendszer vagy spamszűrő véd.
További fontos szempont, hogy míg korábban a felmerült problémák esetén az informatikai részleg házon belül volt, addig mostantól a munkavállalók már otthonról dolgoznak, a saját wifi routerükhoz csatlakoznak és így publikus interneten keresztül férnek hozzá a szükséges erőforrásokhoz és adatokhoz.
A Lenovo értékelése szerint ebben a helyzetben vállalatok részéről kiemelkedő fontosságú a kommunikáció.
Ismertetniük kell a távolról dolgozókkal a cég biztonsági politikáját és az alapvető kiberbiztonsági gyakorlatot, valamint meg kell bizonyosodniuk arról, hogy a munkavállalók tájékoztatva lettek a potenciális veszélyekről.
Forrás: https://hvg.hu/tudomany/20200808_lenovo_bizalmas_adatok_v edelme_tavolrol_home_office_biztonsag