Nem kell hozzá más, mint internetelérés és egy szolgáltató, aki már nem a hagyományos értelemben vett analóg rézdrótos vonalat és a mögötte megbúvó központot nyújtja.
A hazai piacon is jelen vannak azok a cégek, akik a hagyományos szolgáltatók alternatívájaként kínálnak telefon-, illetve telefonközpont szolgáltatásokat úgy, hogy az ügyfélnek a telefonokon kívül gyakorlatilag semmilyen más végberendezésre nincs szüksége.
A VoIP technológia esetén érdemes elszakadni a vezetékes bekötések szó szerinti határától. Ennek működéséhez ugyanis nem a lakásunkba fizikailag behúzott kábel szükséges, hanem egy megbízható internetelérés.
A mai VoIP rendszerek egyéni azonosító alapon működnek, ami természetesen lehet a hagyományos telefonszám alapú, de számos szolgáltató felhasználónévvel azonosítja az előfizetőt.
Ilyen például a talán legismertebb, nemrég a Microsoft által megvásárolt Skype szolgáltató, ahol a telefonszámunk a saját nevünk is lehet, és térben sem kell mindig otthon a telefon mellett várni a hívást.
Attól egyszerű ez, hogy azok a készülékek, amiket ennél a technológiánál használnak, külsőre és látszólag semmiben sem különböznek a megszokott telefonoktól, ugyanúgy vesszük fel a kagylót, nyomjuk le a számbillentyűket, halljuk a tárcsahangot és érnek el minket is.
A szolgáltató hálózatán belül maradva a mobiltelefonnál kedvezőbb percdíjakon tarthatjuk egymással a kapcsolatot, külföldi szolgáltató esetén a percenkénti telekommunikációs adó nélkül.
VoIP telefon szolgáltatással kapcsolatban érdeklődjön internet szolgáltatójánál.
Forrás: https://pcworld.hu/mobil/voip-es-ami-mogotte-van-129734.htm l