A koronavírus-járvány hatására életünk számos oldala lassult le, akadt vagy szűnt meg teljesen – ugyanakkor vannak területek, amelyek sokkal gyorsabban fejlődtek, mint azt bárki várta volna.
Az elmúlt évre reflektálva egy kiberbiztonsági cég az egyik ilyen gyorsan fejlődő terület, a pénzügyi technológia, azaz a FinTech vizsgálatát helyezte a fókuszba.
A cég felmérésének fogyasztói szegmenséből kiderült, hogy globálisan a felnőtt fogyasztók 51 százaléka 2-3 féle FinTech alkalmazást használ, ideértve a digitális pénztárcákat, a költségvetés-tervező alkalmazásokat és a virtuális bankokat.
Mindössze egyharmaduk válaszolta azt, hogy nem változtak a bankolási szokásaik a koronavírus miatti lezárások idején.
Annak ellenére, hogy több FinTech alkalmazást is használnak, világszerte csak a fogyasztók fele telepített minden eszközére biztonsági szoftvert, így a másik felük védtelen a pénzügyeiket célzó kibertámadásokkal szemben.
42 százalékuk nem használ jelszókezelőt, amely segítene az erős és egyedi jelszavak létrehozásában, illetve a hitelesítő adatok kitöltésében és az online támadások megakadályozásában.
A kiberbiztonság terén a fogyasztók továbbra is kockázatos magatartást tanúsítanak, például nyilvános WiFi hotspotokhoz csatlakozva hajtanak végre pénzügyi tranzakciókat.
Ahogy a FinTech alkalmazások használata egyre fontosabbá és széleskörűbbé válik, elengedhetetlen, hogy a kiberbiztonsági gyakorlatok lépést tudjanak tartani ezzel.
Ellenkező esetben a magánszemélyek és a vállalkozások is azt kockáztatják, hogy kiszolgáltatottá válnak a támadásoknak.
Forrás: https://www.penzcentrum.hu/tech/20210622/meg-mindig-keve sen-tudjak-milyen-kockazatos-igy-vasarolni-wifi-van-biztonsag-n incs-1115633