A digitális oktatás során szinte nélkülözhetetlen egy videókonferencia-szoftver, de nem mindegy, hogy használjuk. Tippekkel, trükkökkel segít a pedagógusoknak egy magyarul most megjelent sikerkönyv, melyben a szerző gyakorlati útmutatást nyújt abban, hogy miként lehet a Zoom számos funkcióját hatékonyan felhasználni a pedagógiai célok eléréséhez.
A könyv nélkülözhetetlen a tanárok számára az online oktatásban, de hasznos a későbbiekben is, visszatérve majd az osztálytermekbe.
2020 tavaszán, a COVID-19 berobbanásával a világ számos táján bezártak az egyetemek és az iskolák, a pedagógusoknak pedig szinte egyik pillanatról a másikra kellett átállniuk a sokak számára ismeretlennek számító online oktatásra.
A könyv írója erre a váratlan helyzetre válaszolva állította össze nélkülözhetetlenül fontos és jól használható kézikönyvét, amelyben útmutatóval szolgál tanároknak abban, hogyan lehet hatékony, eredményes élő órákat, foglalkozásokat tartani az online térben.
A pedagógiai tanácsok mellett a szerző egyebek között olyan, alapvetően lényeges gyakorlati megoldásokat kínál, mint a Zoom-funkciók leghatékonyabb felhasználása, a gyermekek aktivizálása a képernyő előtt, hogyan lehet közösséget építeni a virtuális osztályteremben vagy hogy mitől válik igazán maradandó élménnyé egy Zoom-alkalmazással megtartott óra.
Az író olyan diákokkal készített interjúkat közöl, akik életükben először most vettek részt online oktatásban, és akiknek szintén átmenet nélkül kellett átállniuk az új tanulási módszerre.
A Zoom-tanterem című kézikönyvét azoknak a gyakorló tanároknak a figyelmébe ajánlja, akik szembenézve a digitális kor rendkívüli járványhelyzettel megnehezített kihívásaival, hatékonnyá szeretnék tenni élő online tanóráikat.
Forrás: https://computerworld.hu/karrier/itt-a-tankonyv-arrol-mitol-lesz-h atekony-egy-zoom-tanterem-287431.html