Új megoldást tesztel a közösségi platform, amivel a felhasználók életkorukat hitelt érdemlően tudják igazolni.
A Meta tulajdonolta Instagram jelenleg Amerikában teszteli az azonosításra alkalmas szelfi videó intézményét: a regisztrálni vágyó vagy életkor módosítást indító felhasználóknak a telefon képernyőjén megjelenő instrukciók szerint egy rövid videót kell készíteniük, amelyet aztán el kell küldeniük az Instagramnak.
A vállalat ezt követően a kapott felvételt megosztja egy élekor-hitelesítésre szakosodott céggel és az általuk gyártott arcfelismerő szoftver pedig kielemzi a videót, és az alapján meghatározza a felhasználó életkorát.
Az elmúlt időszakban egyre több per indult a közösségi média platformok ellen, mert a fiatalabb felhasználók nem a koruknak megfelelő hirdetésekkel, posztokkal, tartalmakkal találkoznak a hírfolyam görgetése során.
Mindez rontja a felhasználó életminőségét, és adott esetben lelki sérüléseket is okozhat.
A helyzetet tovább rontja az is, hogy néhány dokumentum szerint a Meta tisztában volt azzal, hogy sok kiskorú felhasználó hazudja magát idősebbnek a regisztráció érdekben, de a közösségi médiaóriás nem tett semmit, hogy ezt megakadályozza.
A Meta azt reméli az életkor-hitelesítéstől, hogy a fiatal felhasználók az életkoruknak megfelelő Instagram élményben részesüljenek.
A szelfi videón túl egyébként egy másik, szintén tesztelés alatt lévő lehetőséggel hitelesíthetik életkorukat az újonnan regisztráló vagy életkor módosítást kérő felhasználók: három a platform szerint felnőtt
Insta-felhasználót kell megkérniük, hogy kezeskedjenek értük.
Ha a szelfi videó és a kezeskedés beválik, valószínűleg az európai,
így a hazai felhasználók is találkozhatnak majd a két új azonosítási alternatívával.