Az okostelefonok és táblák részletezése mellett meglehetősen ritkán vannak hívásokkal kapcsolatos hírek, azonban az amerikai szolgáltatók bejelentéseiből értesülhetünk arról, hogy a csalók több milliárd esetben igyekeznek átverni minket.
A T-Mobile USA a napokban közölte, hogy a decemberig eltelt időszakban összesen 21 milliárd ilyen hívást blokkoltak, mégpedig automatikus módon, köszönhetően a nemrég elindított szolgáltatásnak.
Érdekes módon a déli államok bizonyultak a legsúlyosabban érintett régiónak, a mezőnyből egyértelműen Texas és Florida emelkedik ki, az alkalmazott metódusok terén pedig a csomagszállítással, az autók garanciájának meghosszabbításával, a társadalombiztosítással, valamint a biztosítókkal és a telefon szolgáltatókkal kapcsolatos hívások tűnnek a legnépszerűbbnek.
A T-Mobile amerikai részlege egyébként a fenti számok alapján másodpercenként 700 hívást akadályozott meg, ez hetente 425 millió próbálkozást jelentett.
A többi tengerentúli szolgáltató is igyekszik valami hasonlót nyújtani saját felhasználóinak, a jobb védelem érdekében. Egy másik szolgáltató például még a tavasz folyamán jelentette be, hogy az egyik szolgáltatásuk segítségével 2016 óta összesen 16 milliárd gyanús hívást előztek meg.
Egy másik szolgáltató egy program révén 13 milliárd hívást akadályozott meg, ezzel 78 millió felhasználót védtek meg a további kísérletektől, ami szintén azt jelzi számunkra, hogy tulajdonképpen egy hatalmasra nőtt üzletágról beszélhetünk.
A hazai szolgáltatók többnyire részletes figyelmeztetésekkel igyekeznek felvilágosítani a felhasználókat, egyben pedig megelőzni a csalók sikeres akcióit, amire szükség is van, hiszen a jelenség teljes mértékben globálisnak tekinthető.
Forrás: https://sg.hu/cikkek/it-tech/148216/alhivasok-milliardjait-blokk oljak-a-szolgaltatok