A magyar internetezők szokásait és demográfiai összetételét vizsgálta egy 2021 végén készült kutatás, amelyből többek között kiderült, hogy a 15 év feletti magyarok több mint 77%-a internetezik a lakosság 69%-a pedig fent van a Facebookon is.
A legidősebb korosztályt leszámítva ma már minden korcsoportban alapvető az internethasználat, a legfiatalabbak és a fiatalok körében pedig gyakorlatilag olyan természetes jelenség, mint az ivóvíz- vagy a villamosáram-fogyasztás.
A 15 év feletti magyar lakosok több mint háromnegyede internetezik, ami több mint 6,4 millió embert jelent. Ebből a korcsoportok szerinti bontás alapján a körülbelül 1 milliós Z-generáció, tehát a 15 és 24 év közöttiek, és a körülbelül 2 milliós Y-generáció, azaz a 25 és 40 év közöttiek közel 100 százaléka netezik.
A 2,36 milliós 41 és 56 év közötti X-generációnál, ez az arány közel 86 százalékos, míg a 2,2 milliós baby boomereknél, tehát a 57 és 75 év közöttiek között ez közel 62 százalékos.
Egy korábbi kutatás ennél valamivel kedvezőbb képet tárt fel a magyar helyzetről ugyanis a 2020-as számok alapján legalábbis a világhálót a 14 éves és idősebb népesség csupán 18 százaléka nem használta hazánkban.
A legtöbben magazinokat és híroldalakat olvastak interneten keresztül a vizsgált három hónapban. Mindkét típusú felület körülbelül 5,5 milliós elérést generált, bár a híreket átlagban közel kétszer annyi ideig olvasták az emberek, mint a magazinokat: előbbit körülbelül négy, utóbbit két percig. Az ilyen típusú oldalakat szinte 100 százalékban mobilról látogatták, az otthoni és munkahelyi számítógépeknél azonban ez az arány változó: a magazinokat inkább otthon, a híreket inkább a munkahelyen olvasták az emberek.
Forrás: https://www.hwsw.hu/hirek/64259/internetes-statisztika-gemiu s-nmhh-medatanacs-facebook-instagram-mediafogyasztas.ht ml