A világjárvány és más, a tavaszt meghatározó események jelentős mértékben megváltoztatták a hírfogyasztási szokásokat, így minden eddiginél többen követték a történéseket a különböző közösségi platformokon, ám a nagy többség továbbra sem tartja megbízható hírforrásnak a Facebookot, a Twittert vagy éppen az Instagramot – derül ki egy 2020-as digitálismédia-hírfogyasztást összegző riportból.
Az egyik legszembetűnőbb változás, hogy az eredetileg fotómegosztó platformként startoló Instagramot ma már annyian használják hírfogyasztásra, mint a Twittert, a trendek pedig azt jelzik, hogy a Facebook tulajdonában lévő szolgáltatásra ezen a téren további növekedés vár.
A több országban zajló kutatás többek közt rámutat, hogy az Instagramot a megkérdezettek valamivel több mint egyharmada használja, míg a 25 év alatti fiatalok körében a kétharmados ez az arány.
Az összes válaszoló 11%-a hírforrásként is tekint a szolgáltatásra, ami egyrészt kétszeres növekedést jelent a két évvel ezelőtti időszakhoz képest, másrészt ezzel az Instagram mindössze egy százalékponttal marad csak el a Twittertől.
Az alapvetően vizualitásra építő Instagram népszerűségének jót tett, hogy az elmúlt hónapokban több, képi eszközökkel könnyen és gyorsan elmesélhető sztori vagy hír jelent meg.
A legfontosabb történések kapcsán a közösségi platformokon megjelenő híreket ugyanakkor továbbra is erős fenntartásokkal kezeli a többség. Így a megkérdezettek mindössze 26%-a állította, hogy megbízott a közösségi oldalakon az új koronavírus járvánnyal kapcsolatban megjelenő információkban.
A koronavírus megjelenése a riport szerint egyébként jól mérhetően növelte a hírforrások iránti bizalmat.