Összességében elégedettek a fogyasztók a hazai hírközlési hálózatokkal a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság piackutatása szerint.
A közlemény szerint az általános elégedettséget jól mutatja, hogy mindegyik internetes vagy televíziós szolgáltatás egy 100 pontos skálán legalább 80 pontot ért el.
A háztartásokban az elégedettségi rangsor elején olyan tényezők állnak, mint a számítógépes internet sebessége és hibamentes működése, a tv szolgáltatás csatorna választéka és folyamatos, megakadás nélküli működése.
A legkevésbé a tévézés és a vezetékes internet havidíjjal, valamint a vezetékes internet sebességével vannak megelégedve az emberek.
Az elemzések alapján a községek lakói és a Dél-Alföldön élők a legkritikusabbak ezekkel a szolgáltatásokkal, a legelégedettebbek pedig az észak-alföldiek.
A kutatásból kiderült az is, hogy 2019 őszén a legalább 14 évesek 63 százaléka használt mobilinternetet a telefonján. A megkérdezettek leginkább az internetszolgáltatás folyamatos, hibamentes működésével és sebességével elégedettek.
Abban, hogy a felhasználók mennyire elégedettek a mobilinternettel, nincs érdemi különbség a nem, az életkor és a munkaerő-piaci státusz szerint, viszont a lakóhely, a régiók és az iskolázottság alapján jelentősen eltértek a vélemények.
A legkritikusabbak áltelában a budapestiek, ugyanakkor a legelégedettebbek a fővárosi diplomások. Ezen kívül az Észak-Alföldön és a Dél-Dunántúlon a legelégedettebbek az emberek a telefonos mobilinternettel.
Forrás: https://pcforum.hu/hirek/22600/elegedettek-a-magyarok-a-hazai -internet-es-mobilhalozatokkal-az-nmhh-szerint