Elpuhultunk a kilencvenes évek vége óta. Akkor fél percig tartott egy tenyérnyi fotó letöltése, és félórányi internet-hozzáférésért két gombóc fagyit lehetett kapni. Azóta az árak csökkentek, a sávszélesség nőtt; mára eljutottunk oda, hogy lincseléssel fenyegetjük az internetszolgáltatót, ha az ötezres havidíjú internet kapcsolattal fél pillanatra is bepixelesedik a 4K film a Netflixen.
Ha elfogadjuk, hogy az internet-felhasználói elégedettség a szolgáltatás árával fordított, de a teljesítményével egyenes arányban nő, érthetetlen, hogy a felháborodott ügyfelek miért nem gyújtották még rá Elon Muskra a Starlinket, a SpaceX műholdas internet-divízióját. Ha befizetsz 100 dollárt, és nem kapsz érte se szolgáltatást, se megnyugtató választ arra nézvést, hogy mikor lesz szolgáltatás, joggal érezheted magad átverve, mert ez nem ügyfélbarát megközelítés.
A műholdas internet-piac nem lett átütő siker: a tömegpiac eléréséhez versenyképes szolgáltatást kellene nyújtani. Musk is tisztában volt vele, hogy ez nem lesz zökkenőmentes meccs. 1639 műholddal nem lehetett stabil kapcsolatot és globális lefedettséget nyújtani, ezt mindenki belátta. De azok az ügyfelek, akik kifizették a Starlink-nek a 100 dolláros beugrót, nem a szolgáltatás teljesítményével, hanem a totális hiányával elégedetlenek. Kösz a pénzt; küldj még 500 dollárt, és majd szóba is állunk veled!
A Starlink szerint minden a terv szerint megy. 2021 végéig mindenkit értesítenek róla, ha az előfizetési körzetében is elérhető lesz a szolgáltatás. Akik már befizették az előleget, új levelet kapnak majd a Starlinktől, amiben arra kérik őket, hogy vegyék meg a 499 dolláros kezdőcsomagot és a csomagban található tripoddal, routerrel és terminállal kapcsolódhatunk a műholdas internet-hálózathoz.
Forrás: https://qubit.hu/2021/09/06/fel-eve-befizettek-elon-musk-ur-int ernetjere-azota-se-szolgaltatast-se-megnyugtato-valaszt-nem-k aptak