Hiába gyorsak az 5G-s hálózatok, ennél többre lesz szükség ahhoz, hogy egy készülék- vagy tarifaváltás során az új generációs hálózatok képességeit kihasználó megoldásokat részesítsék előnyben a felhasználók.
Elkészült az eddigi legnagyobb, több mint 1,3 milliárd mobilhasználó szokásait és véleményét elemző kutatás, mely kapcsán a svéd hálózati eszköz gyártó arra tesz javaslatot az iparági szereplőknek, hogy miként tudják a felhasználókkal elfogadtatni az új generációs, 5G-s hálózatokat.
A tippekre láthatóan szükség is van, számos országban ugyanis jól látszik, hogy a kezdeti, presztízsként kezelt hálózatépítési projektek lezárását követően az új generációs hálózatok építése lelassult.
A tanulmány egyik legfontosabb állítása, hogy az 5G már most új felhasználói szokások megjelenését eredményezte, hiszen a korai 5G felhasználók több időt töltenek felhőből streamelt videójátékokkal és AR-t, más néven kiterjesztett valóságot használó alkalmazásokkal.
Az új technológiák iránt fogékonyabb felhasználóknál ugyanakkor viszonylag hamar felszáll a rózsaszín köd, az 5G felhasználók elégedettek a sebességgel, nagyjából 70 százalékuk azonban elégedetlen az innovatív szolgáltatások és az 5G képességeit kihasználó új alkalmazások elérhetőségével.
Pedig bizonyos régiókban akár 20-30 százalékkal többet is fizetnének az ügyfelek olyan előfizetésekért, amelyekben kifejezetten az 5G-re épülő extra szolgáltatások is vannak.
Az 5G-s készülék váltási hajlandóság a nagyobb Európai piacokon az átlagnál többnyire alacsonyabb, részben a kereskedelmi szolgáltatások lassú megjelenése, részben az ezt követő lassú hálózatépítés miatt.
Forrás: https://www.hwsw.hu/hirek/63365/5g-consumer-labs-ericsson- kutatas-felmeres-felhasznaloi-szokasok-streaming-gaming-ar-v r.html