Most, hogy az irodákban dolgozó munkavállalók jelentős része otthonról dolgozik, és a távoktatáshoz is elengedhetetlen az online jelenlét, hirtelen minden eddiginél fontosabb, hogy stabil, megbízható internet legyen az otthonunkban.
Magától értetődő lehet, de gyakran a legegyszerűbb megoldásra nem gondolunk ha nem működik megfelelően az internetünk: ha úgy érezzük, hogy lassult az internetünk, első lépésben ellenőrizzük a sebességet.
Ha a teszt végén nem azt az értéket látjuk, ami a szerződésünkben szerepel, kezdjünk azzal, hogy újraindítjuk az eszközt (számítógépet, telefont, tabletet), illetve a modemet és a routert is. Ha a sebesség továbbra is jelentősen elmarad a várttól, további lépésekben kell felderíteni a probléma okát.
Ha nem elég gyors az internetünk, nem biztos, hogy a szolgáltató a hibás: ha egy elavult eszközön, például egy 10-15 éves számítógépen kapcsolódunk az otthoni hálózathoz, lehet, hogy maga az eszköz nem képes biztosítani a várt sebességet.
Gond lehet, ha a router nem megfelelő helyre (pl. a ház közepe helyett a bejárathoz, vagy épp egy fém szekrénybe) lett telepítve, illetve a ház mérete, a falak minősége, anyaga miatt az eszköz nem tud mindenhol elég erős kapcsolatot biztosítani.
Ha az otthoni hálózatot nem védjük jelszóval, például egy társasházban lényegében bármelyik szomszéd használhatja azt, miközben mi csak annyit észlelünk, hogy időről időre alacsonyabb az internet sebessége.
Ha egyik megoldás sem vezetett eredményre, és a szolgáltató is megerősítette, hogy nem látnak hibát, nem marad más, mint hogy gyorsabb internetre váltsunk. Az a sebesség, amit „békeidőben” megfelelőnek érzünk, intenzív otthoni munkavégzés és távoktatás esetén már sokkal kevésbé elégíti ki az igényeinket, főleg, ha egyszerre többen is használjuk a hálózatot.
Forrás: https://www.telenet.hu/blog/tul_lassu_a_net_Mutatjuk_mit_tehe tsz_ellene.html