A Facebook és a Google rendszeresen nem távolítja el az online átveréses hirdetéseket, hiába jelentik a csalás áldozatai azokat – állítja egy amerikai fogyasztóvédelmi oldal.
Az oldal friss felmérése szerint a Google a neki bejelentett csaló hirdetések 34 százalékát nem távolította el, míg a Facebook 26 százalékát. Amikor a BBC rákérdezett az ügyre, mindkét vállalat közölte, hogy eltávolította a csalárd hirdetéseket, amelyek tiltva vannak a platformjaikon. A fogyasztóvédelem szerint azonban „proaktívabb megközelítésre lenne szükség”.
A jelentés azt is megállapította: a kutatásban megkérdezettek 15 százaléka esett már áldozatul csaló hirdetésnek, és jelentette azt. Ezek 27 százaléka a Facebookon, 19 százaléka pedig a Google-on jelentkezett.
Az áldozatok 43 százaléka nem jelentette a csalást a technológiai vállalatoknak. A Facebookon a legfőbb ok, amiért az emberek nem jelentették a csalást, az az volt, hogy kételkedtek abban, hogy bármit is tennének.
A Google esetében az volt az oka, hogy az áldozat nem is tudta, hogyan jelentse az átverést. A felmérés szerint a Google bejelentési folyamata túl bonyolult, és nem is egyértelmű.
A Facebooknak és a Google-nak vannak szabályai arra vonatkozóan, hogy mit lehet és mit nem lehet hirdetni a platformjaikon – de ezek a cégek nagyvállalatok, és rengeteg pénzbe kerülne nekik, ha minden hirdetést ellenőrizhetnének, mielőtt az megjelenik. Ezért aztán nem is vesződnek vele.
A Facebook lehetővé teszi, hogy egy hirdetést „félrevezetőnek” jelentsünk, de azt már nem engedi megmagyarázni, hogy miért így még tovább, akár hetekig, hónapokig is fent hagyják az adott hirdetést.
Forrás: https://index.hu/techtud/2021/04/28/facebook-google-hirdete s-atveres-csalas-fogyasztovedelem/