Új fogyasztóvédelmi jogszabályok vonatkoznak a magyarországi értékesítést folytató webáruházakra, így tovább tisztulhat a hazai szektor.
Hatályba lépett a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló jogszabály módosítása, mely két fontos területen teszi rendbe a webshopok működését; változtak többek közt az akciós ár feltüntetés és a vásárlói értékelések közzétételének szabályai, melyeknél a kereskedők korábban előszeretettel nyúltak tisztességtelen eszközökhöz.
Előbbi kapcsán a legfontosabb változás, hogy minden olyan termék esetében, ahol általánosan meghirdetett leárazás történik, ott kötelező feltüntetni a korábbi árat. Ez alól kivétel csak az a termék lesz, mely romlandó, vagy a minőségét rövid ideig őrzi meg. A korábbi ár minden esetben az elmúlt 30 nap legalacsonyabb ára, függetlenül attól, hogy az elmúlt 30 napban az ár akciós volt, vagy teljes áron adták a terméket.
Ez a szabályozás leginkább az akcióhalmozó kereskedők életét nehezítheti meg, illetve a vásárlóik tájékozódását teszi könnyebbé. Az új akciós ár feltüntetési szabályok ugyanakkor az év utolsó két hónapjában átalakíthatja a kereskedők marketing stratégiáját és az akciós termékek összetételét. Várhatóan a kereskedők idén előbbre fogják hozni a Black Friday akciót.
Szintén változtak a webáruházakban megjelenő fogyasztói értékelések közzétételének szabályai.
Ez azért fontos momentum, mivel a kereskedők ezeket az értékeléseket előszeretettel használják marketing célra, illetve szabályozás híján eddig gyakorlatilag büntetlenül lehetőségük volt az értékelések önkényes manipulálására, illetve megrostálására.