Távközlési szolgáltatással való elégedettség

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság minden évben felmérést végez, amely során a távközlési szolgáltatások lakossági piacának elégedettségét vizsgálják.

A fogyasztók nagy többsége elégedett az általa használt internet szolgáltatással, a kimondottan elégedetlenek aránya rendkívül alacsony.

Összehasonlítva az internetkapcsolatokat, a mobilinternet szolgáltatással elégedettebbek a felhasználók, mint a vezetékessel, legyen szó akár az okostelefonról, akár számítógépről.

A kétféle mobilinternet megítélésében nincsenek szignifikáns különbségek. Az okostelefon mobilinternet esetében a leggyengébb tényező az adatkorlát mértéke és az ár, a vezetékes netnél szintén az ár.

Az átlagosnál elégedettebbek a mobilinternettel a jó anyagi helyzetű középkorúak, a diplomások, illetve a profi internetezők.

A felmérés megvizsgálta a távközlési szolgáltatásokkal való elégedettséget is. Eszerint a fogyasztó elégedettségét ötfokú skálán vizsgálták, összesen négy szolgáltatással kapcsolatban, néhány szempont szerint.

Az ügyfelek legalább 80 százaléka elégedett az igénybe vett szolgáltatással, amelyből 40 százalékuk teljesen elégedett.

A mobilinternettel – akár kis – akár nagyképernyős készüléket használnak, elégedettebbek az ügyfelek, mint a vezetékes internettel.

A felmérés alapján csokorba gyűjtött óriási statisztikahalmazból most ezt a két grafikont emeltek ki, mely elvileg azt hivatott tükrözni, melyik távközlési szolgáltatással mennyire elégedettek a magyarok.

Forrás: https://www.hwsw.hu/daralo/61943/nmhh-felmeres-statisztika-ariosz-elegedettseg-2019.html