A közösségi óriás tulajdonosa, a Meta a hirdetési bevételek esését látva, új források felé fordul. Külön csapatot állított fel arra a célra, hogy a szakemberek a Facebook, az Instagram és a WhatsApp jövőbeni lehetséges fizetős funkcióit kidolgozzák. Az új részleg létrehozása egy meglehetősen határozott jele annak, hogy a közösségi óriás komolyan gondolkodik több bevételi csatorna létrehozásán azután, hogy hirdetési üzletágát megtépázta az iOS hirdetési célú adatgyűjtéssel kapcsolatos módosítása, illetve szélesebb körben a digitális reklámokra való költések visszaesése.
A vállalat bevételszerzési alelnöke szerint a vállalat továbbra is elkötelezett a hirdetési üzletágak erősítése mellett, és nincsenek arra irányuló terveik, hogy a felhasználók előfizetési díjért cserébe kikapcsolhassák a megjelenő reklámokat. Helyette olyan új típusú termékek és funkciók kidolgozásán lesz a fókusz, amiért szerinte „szívesen fizetnének az emberek”.
A Meta bevételének szinte egésze hirdetésekből származik. Bár már több fizetős funkció is elérhető szolgáltatásain belül, eddig nem tette elsődlegessé az ilyen bevételszerzési lehetőségeket.
A már létező megoldások közt említhető, hogy a Facebook csoportok adminisztrátorai díjat kérhetnek exkluzív tartalmakhoz való hozzáférésért, a WhatsApp a vállalkozásoktól kér pénzt azért, hogy üzenetet küldhessenek az ügyfeleiknek, az Instagram pedig nemrég jelentette be, hogy szintén lehetséges lesz fizetős tartalmakért díjat felszámítani az alkotóknak.
Nem csak a Meta kutatja az új monetizációs lehetőségeket, a TikTok év elején kezdte el tesztelni a tartalomkészítők körében a fizetett előfizetéseket, a Telegram és a Snapchat is plusz funkciókat kínáló fizetős szintekkel bővült.
Forrás: https://www.hwsw.hu/hirek/65077/meta-facebook-instagram-fi zetos-funkciok-fejlesztese-monetizacio.html