TV, streaming vagy mindkettő?

Egy TV szolgáltató 2021. augusztusában több, mint 3000 előfizetőjét kérdezte meg tartalomfogyasztási szokásairól. Mint kiderült, minden második kutatásban résztvevő naponta 1-3 órát tölt tévénézéssel, míg negyedük ennél többet, 3-5 órát tölt a képernyő előtt. A válaszadók közül a nők valamivel kevesebbet tévéznek, mint a férfiak, és a 25-29 éves korosztályban is alacsonyabb a tévénézés ideje, mint az idősebb korcsoportokban.

A streaming megoldások dinamikus fejlődését is jól tükrözik a válaszok. A válaszadók 79 százaléka a hagyományos tévézést kedveli, de mellette 44 százalékuk már streaming szolgáltatót is használ.

A hagyományos televíziózást a nők jobban kedvelik, a streaming szolgáltatók pedig inkább a férfiak között népszerűek, ezen csoport közel fele használja, míg a nőknek csupán harmada. A streaming természetesen a 18-24 évesek között a legnépszerűbb, míg a hagyományos televíziózás a 60 feletti korosztályban 90%-os aránnyal szerepel.

Az otthoni tévénézés módszere a legtöbbeknél a szörfölgetés: a válaszadók 63 százaléka mondta, hogy amikor van ideje, leül, és számára érdekes műsort keres a kínálatban. A válaszadók negyede ugyanígy keresgél a streaming szolgáltatóknál, szintén negyedük pedig tudatosan választ a műsorújságból és csak akkor kapcsolja be a tévét, ha tudja, hogy mit akar nézni.

Tartalmak terén toronymagasan, 78 százalékkal vezetnek a filmek és a sorozatok – a legtöbben ezeket a műsorokat követik, legnépszerűbbek a 18-29 éves korosztály körében. Második helyen a természet- és dokumentumfilmek állnak, 67 százalék néz ilyen jellegű műsorokat rendszeresen. A hír- és sportműsorokat pedig a válaszadók körülbelül fele kedveli és követi.

Forrás: https://24.hu/tech/2021/09/16/direct-one-streaming-tevezes-t artalomfogyasztas-felmeres/