Új értelmet nyert az „elugrom a boltba” kifejezés, ugyanis a bolt beköltözött a laptopba, a laptop pedig a home office-nak otthont adó nappaliba, így tulajdonképpen a kutyaeledeltől a talicskáig, minden házhoz jön. A hazai e-kereskedők ezt felismerve mindent megtesznek annak érdekében, hogy továbbra se ragadjunk fizikai kosarat.
Brutális növekedéssel zárta a 2021-es évet a hazai e-kereskedelem a 2022-es adatok szerint.
A 2021-es online forgalmi adatok alapján koncentráltabbá vált a hazai online piac, és a tizenöt legnagyobb e-kereskedő együttes forgalma meghaladta a bruttó 520 milliárd forintot, ami a forgalom tekintetében már a teljes online kiskereskedelmi piac 43 százalékát képviseli. Minden online elköltött 100 forintból 43 forintot a vezető 15 online áruház egyikében hagytak ott a magyar vásárlók 2021-ben. A belföldi online kiskereskedelem közel 30 százalékos éves növekedést követően 1203 milliárd forintos forgalommal zárta az évet.
A webes vásárlási láz nem csökken, pedig az e-kereskedők előtt számtalan kihívás áll. A legnehezebb akadály az ellátásilánc-problémákból fakad, ilyen az akadozó, késő vagy lassú szállítás, de a beszerzési árak hirtelen emelkedése is ide sorolható. A panaszok oka lehet a pár órán belüli szállítási igény is, amilyenre egyre több vásárló alapvetésként tekint. A gyors kiszállítás azonban jól szervezett logisztikát és megfelelő számú munkaerőt igényel.
A hazai online piac globális szinten jelenleg az 53. helyen áll, és nagyjából 19 ezer webshopból rendelhetünk. A divat teszi ki a legnagyobb szegmenst Magyarországon, az e-kereskedelmi bevételek 37 százalékát adja. Ezt követi az elektronika és média 27 százalékkal, az élelmiszer és testápolás 15 százalékkal, a játék, hobbi és barkácsolás 12 százalékkal, valamint a bútor és háztartási gépek a maradék 9 százalékkal.
Forrás: https://itbusiness.hu/technology/aktualis-lapszam/ict-market/ 100-forintbol-45-webshopban-landol/