Elérhetővé válását követően egy évtizeddel jelentős profilváltást jelentett be a Facebook tulajdonában lévő Instagram vezetője.
A cég működését firtató, a Twitteren publikált videósorozatának legújabb részében közölte, hogy most már nem képmegosztóról, hanem egy szórakoztatási célú szolgáltatásról van szó.
Elmondása szerint az Instagram mostantól bevallottan a tartalomkészítőkre, a videós tartalmakra, a vásárlási szolgáltatásokra, továbbá az üzenetküldésre fókuszál.
A jövőben több olyan funkciót is bevezet majd a cég, amelynek központjában elsősorban a videók állnak. Ilyen például a teljes képernyős, mobilra optimalizált tartalmak megjelenítése, de az idővonalon is több lesz majd a videós kontent.
A korábbi működéshez képest az egyik legnagyobb újdonság az lehet, hogy olyan felhasználók tartalmai is megjelenhetek, akiket egyébként a felhasználó nem is követ.
Ennek a profilváltásnak már az idei év második felében látványos jelei lesznek, a háttérben rengeteg fejlesztésen és változtatáson dolgoznak az illetékesek.
A bejelentés valószínűleg keveseket ért őszinte meglepetésként, hiszen az Instagram mindig is próbálta követni az éppen aktuális közösségi médiás trendeket.
A cég neveket sem félt mondani, állításuk szerint elsősorban a YouTube-hoz és a TikTokhoz hasonló megoldássá kíván válni az Instagram.
Ettől függetlenül a felhasználók továbbra is képesek lesznek a klasszikus módon fotókat megosztani rajta, de a belátható jövőtől kezdve a tervek szerint már nem ez lesz a szolgáltatás fókuszában.
Forrás: https://www.origo.hu/techbazis/20210702-instagram-nem-kep megoszto.html