A közösségi média átalakulása

A közösségi médiával kapcsolatban az elmúlt években szinte csak negatívumokat lehetett hallani, de szakértők szerint nem szabad elfeledkezni a pozitívumairól sem – sőt, azt is észben kell tartanunk, mi is erősen alakítjuk, mi jelenik meg az idővonalunkon és a falunkon.

Most van igazi esélye annak, hogy visszatérjünk kicsit a kezdetekhez, és arra használjuk az ilyen oldalakat és alkalmazásokat, amire lehetne: a 2021-es év sok változást hozhat a területen.

Ne felejtsük el, hogy néhány évvel ezelőtt azt hittük, hogy a közösségi média, az internet, a technológia oldja majd meg az összes problémánkat. Most fordult a kocka, és pont az ellenkezőjét gondoljuk.

Mára szinte a teljes megbánás időszakába kerültünk, csak arról szólnak kutatások, vajon káros-e a közösségi média, milyen veszélyeket rejt, és mit kellene tennünk ahhoz, hogy az óriási techcégeknek ne legyen akkora hatalmuk, mint amekkora kirajzolódni látszik.

A platformoknak figyelni kell az átláthatóságra, biztosítaniuk a megfelelő adatokat kutatóknak és döntéshozóknak (a GDPR figyelembevételével persze, ami nem egyszerű feladat), és moderálni kell, mi kerülhet ki az oldalakra. Szakértők szerint az a legjobb, ha lassítják az információáramlást, így könnyebben ellenőrizhetővé válnak az álhírek és manipulációk.

A felhasználó központú közösségi médiára jó megoldás lehetne például az is, ha az emberek láthatnák azon algoritmusok működését, amik alapján a platform a különböző tartalmakat felkínálja számukra, és választhatnának közülük.

Biztató jel, hogy a közösségi média felhasználói is kezdik megtanulni, hogyan kell felelős és jobb dolgokra használni a platformokat.

Forrás: https://24.hu/tech/2021/01/01/kozossegi-media-2021-alhirek- tudatos-felhasznalo-influenszerek/