A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság közleménye szerint az előfizetők csaknem 90 százalékának csak egy tévével és internettel közösen előfizethető, kedvező csomag miatt van vezetékes telefonja, és csak nyolcból egy háztartásban fizetnek elő külön erre a szolgáltatásra. Mindemellett a háztartások 94 százalékában van mobiltelefon.
Mobil szolgáltatások esetében azonban a szolgáltatás elérhetőségét általában nem egy adott címre, hanem egy nagyobb területi egységre vonatkozóan adják meg.
Az adótornyok telepítése során ráadásul a nagyobb városok, megyeszékhelyek elsőbbséget élveznek az elszórt településekkel, tanyákkal szemben. Nyilvánvalóan nem állíthat minden tanya mellé adótornyot egy mobilszolgáltató sem.
A mobiltelefon sugárzás sajátosságának eredményeként, bár országos a lefedettség ez mégsem jelenti azt, hogy mindenhol lehet telefonálni. Azokon a helyeken, ahol a mobil térerő nem megfelelő, a VoIP telefon szolgáltatás alkalmas alternatíva lehet. Ugyanazokat az szolgáltatásokat nyújtja, mint egy vezetékes vagy mobil telefon, de nem kell hozzá sem vezetékes hálózattal, sem 3G / 4G / 5G mobil térerővel rendelkezni.
A VoIP technológián alapuló telefonszolgáltatás lehetővé teszi, hogy az internetet telefonálásra is használni tudjuk, olyan helyeken is, ahol nincs vagy nem megfelelő a mobil térerő.
A VoIP telefonáláshoz internet szolgáltatónk biztosít eszközt, de ez lehet a saját mobiltelefonunk is. Telepítsünk fel rá egy megfelelő VoIP klienst, csatlakozzunk az internethez akár egy WiFi hálózaton keresztül, és már telefonálhatunk is.
A szolgáltató saját hálózatán belül akár díjmentesen is beszélhetünk hozzátartozóinkkal, de a belföldi percdíjak is vetekszenek a mobil tarifákkal, illetve a külföldi telefonhívások is sokkal gazdaságosabbak lehetnek a megszokottnál.
Forrás: https://www.origo.hu/gazdasag/20210628-telefon-kutatas-nep szeruseg-miniszterium.html