A vezetékes telefon még mindig számít

Mobiltelefonokkal túlzsúfolt világunkban az asztali telefon egyre inkább egy őskorból maradt dinoszaurusznak tűnhet. Ki használ még vonalas telefont a nagymamánkon kívül? – tehetjük fel magunknak a kérdést.
Pedig a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság legfrissebb kutatása alapján a magyar háztartások közel 64 százalékában található vezetékes telefon. Ennek egyik oka lehet, hogy a szolgáltatók csomagban, internet és televízió előfizetéssel együtt biztosítják ezt a szolgáltatást és sokan használják is a vonalas telefont.
A vezetékes telefon előnyei közé sorolják a kedvező percdíjakat és a megbízhatóságot.

Biztosan mindenki tapasztalta már, hogy pont egy kritikus pillanatban merült vagy fagyott le a mobilja, vagy éppen nem volt térerő. Ilyen helyzetek egy asztali telefon esetében nem fordulhatnak elő. Az üzleti életben vezetékes telefonszám nélkül komolytalannak, amatőrnek tűnik egy cég éppúgy, mint üzleti e-mail-cím nélkül.

Egy friss kutatás adatai alapján a dolgozók véleménye szerint a vezetékes telefon a leghasznosabb eszköz egy irodában – és nem például az okostelefon. Vélhetően a praktikum és a megbízhatóság az a két tényező, amely a mobilok elé helyezi.


Az asztali telefon használata kényelmes, praktikus, ergonomikus. Nyomógombjai az emberi ujj méretéhez igazodnak, nem egy féltenyérnyi, csillogó felületen kell a kisujjunk hegyével pötyögni a számokat.

A telefonkagyló segítségével mindig tisztán halljuk a beszélőt, akkor is, ha körülöttünk zaj van. Az asztali telefon mindig kéznél van, mindig működik: nem merül le, nem megy el a térerő. A mobiltelefonok folyamatos terjedése és vitathatatlan előnyei ellenére a vezetékes telefonnak még sokáig lesz helye mind a magánéletben, mind az üzleti szférában.

Forrás: https://www.officedepot.hu/irodatechnika-halozati-eszkozok/asztali-telefon