Kiszolgáltatottá tesz a közösségi média?

A közösségi média szerepe az álhírek terjesztésében nem kérdéses, de a hatásaival érdemes még bővebben foglalkozni. Egy friss tanulmány szerint a közösségi média gyakoribb használata nincs összefüggésben azzal, hogy a felhasználók mennyire hiszik el a félretájékoztatást.

Sokat emlegetett tévhitet kérdőjelez meg egy újonnan megjelent kutatás a közösségi média és a félretájékoztatás kapcsolatáról. Az eredmények szerint nincs mérhető összefüggés a közösségi felületek használata, valamint a félretájékoztatás felismerése és a benne szereplő információk elfogadása között.
Azaz hiába facebookozik valaki többet, attól még nem fogja jobban elhinni az álhíreket.
Az 1750 főt megkérdező felmérés ezúttal Mexikóban készült, de az eredményei szélesebb körben is elgondolkodtatóak.
A válaszadóknak a heti szintű közösségi média és általános hírfogyasztási szokásaikon kívül 4 interneten terjedő
hírről kellett nyilatkozniuk 1-5 skálán, hogy mennyire hiszik el a benne szereplő állításokat.
Majd a második szakaszban a kutatók 596 főt újabb 3 hírrel kapcsolatban megkérdeztek.

Az eredmények elemzése alapján nincs összefüggés, hogy egy felhasználó mennyire sok vagy kevés időt tölt a közösségi médiában, illetve hogy mennyire hiszi el az álhíreket.

A kutatók következtetése alapján a közösségi média inkább csak a közönség véleményének erősítésére képes, mint a megváltoztatására.


Forrás:
https://www.hwsw.hu/hirek/64484/felretajekoztatas-alhirek-kutatas-tanulmany-kozossegi-media-mexiko.html