Biztonságosabb lett az e-ügyintézés

Az Ügyfélkapu Plusz szolgáltatást használva akkor sem kerülnek veszélybe az állampolgár adatai, ha illetéktelen kezekbe jutnak ügyfélkapus azonosító adatai.

Idén nyáron indította el a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. az emelt szintű, kétlépcsős azonosítási szolgáltatását, az Ügyfélkapu Pluszt. A kétlépcsős vagy kétfaktoros azonosítás lényege, hogy a felhasználónév és jelszó alapú, úgynevezett egyfaktoros azonosítási módot kiegészíti egy következő faktorral, amely kizárólag az adott felhasználó birtokában lévő mobil eszközhöz köthető. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a bejelentkezéskor az ügyfélkapus felhasználónéven és jelszón kívül egy kódot is meg kell adni a felhasználónak. Ezt az egyszer használatos, 30 másodpercenként frissülő kódot a mobiltelefonra vagy tabletre telepített hitelesítő alkalmazás állítja elő, akár internetkapcsolat nélkül is.

Mindez a korábbinál magasabb biztonsági szintet jelent az elektronikus ügyintézést választó állampolgárok számára, hiszen illetéktelen személyek akkor sem tudnak bejelentkezi az ügyintézési felületre – és ott ügyeket indítani vagy személyes adatokhoz hozzáférni -, ha valamilyen módon hozzájutottak az illető felhasználónevéhez és jelszavához. A szolgáltatás indítása óta eltelt néhány hónapban már 24 ezernél is több azonosítás történt az Ügyfélkapu Plusz segítségével.

A szolgáltatás használatához Ügyfélkapu regisztráció és egy olyan, lehetőség szerint kamerával rendelkező, mobileszköz szükséges, amely képes futtatni a független hitelesítő alkalmazásokat. Ilyen alkalmazás például az Android és az iOS platformon is díjmentesen elérhető NISZ Hitelesítő, de számtalan más, ingyenes alkalmazás is megfelel a célnak. Az Ügyfélkapu Plusz szolgáltatást külön kell igényelni az ugyfelkapu.gov.hu felületen történő bejelentkezés után.

Forrás: https://itbusiness.hu/technology/biztonsagosabb-lett-az-e-ugyi ntezes/