Eredményes hibabejelentés

Bizonyára sokunkkal előfordult már, hogy valamilyen bejelentést kellett tennünk távközlési szolgáltatójuknál.

A hírközlési törvény előírása szerint a panaszok kivizsgálása elsődlegesen a szolgáltató feladata. Bejelenthetjük telefonon, a kifejezetten hibabejentésre való telefonszámon vagy személyes ügyfélszolgálaton, de akár írásos formában is.

A telefonos ügyfélszolgálattal folytatott beszélgetés minden esetben rögzítésre kerül. A bejelentésnél mindenképpen szükséges, hogy azonosítsuk magunkat, melyhez szükséges az előfizető neve, az a cím, ahol a szolgáltatást igénybe veszik, illetve az a telefonszám, amelyen az Ügyfél elérhető.

Amennyiben hibát jelentünk be, a szolgáltató köteles 24 órán belül kivizsgálni azt és tájékoztatni annak eredményéről. Ha a szolgáltató érdekkörében merült fel hiba, úgy egyeztetni szükséges az előfizetővel a visszahívást követő 48 órán belüli elhárítás időpontjáról és módjáról. Tehát a bejelentést követően, a szolgáltató a saját érdekkörében keletkezett hibát maximum 72 órán belül köteles kijavítani.

A telefonos hibabejelentés esetén sokat segíthet, ha otthon tartózkodik, hiszen a szolgáltató a bejelentés során megvizsgálja, hogy esetlegesen távolról tud-e javítani a hibán.

A kivizsgáláshoz hasznos lehet olyan információt megadni, hogy melyik napszakban tapasztalja a rendellenességet, milyen készülékkel csatlakozik, illetve, hogy a csatlakoztatott eszközök mindegyikén tapasztalja-e a hibát? Ezek nagyban segíthetik a probléma elhárátásának idejét.

A legfontosabb kérdés, hogy van-e jelenleg internet elérés? Lassan, de betölti az elérni kívánt oldalakat, vagy egyáltalán nem tölti be, illetve mióta tapasztalja a problémát? Hiba esetén haladéktalanul kérje szolgáltatója segítségét, hogy újra zavartalanul élvezhesse az internetezés élményét.

Forrás: https://www.telenet.hu/hasznos-tanácsok/hogyan-legyen-ered m ényes-a-panaszbejelentésünk.html