Hódítanak az influencerek

InternetMOST néven jelent meg egy új kutatás, amely a 18 év alattiak internethasználati szokásait, mozgatórugóit feltáró reprezentatív kutatás.

Az InternetMOST felmérés keretében magukat a tizenéveseket kérdezték arról, mire használják leginkább az internetet és arról is, mennyire érzik magukat biztonságban a virtuális világban.

„Sokan gondolják úgy, hogy a gyerekek állandóan a képernyőt bámulják, de azt már kevesebben tudják, hogy mit csinálnak ott és miért. Ha szeretnénk támogatni és biztonságban tudni őket, akkor fontos, hogy odafigyeljünk rájuk – megismerjük, mi érdekli vagy zavarja őket a neten vagy a digitális oktatásban, mi jelent nekik valódi segítséget az online tér biztonságos használatában.” – összegezte a kutatás vezetője.

Az internethasználattal kapcsolatos kérdésekre adott válaszokból egyértelműen kiderül, hogy a tizenévesek számára a legfontosabb a kapcsolattartás, a tanulás, valamint nagyjából hasonló arányban a közösségi oldalak használata és a filmek, sorozatok nézése.

A kutatás eredményei kidomborítják az influencer-jelenség erősödését: a fiatalok 30%-a népszerű YouTube és Instagram oldalakról tájékozódik, megelőzve a tanárokat és a tananyagot is, valamint online idejük 56%-át a közösségi oldalak pörgetésével töltik.

Megállapítható, hogy zenész és színész celebritás vonal felől egyre inkább a szintén tizenéves véleményvezérek irányába tolódik el figyelmük, akik a saját példájukon keresztül nyújtanak inspirációt kortársaiknak.

Többen arról számoltak be, hogy új hobbiba fogtak, vagy zenélni, verset írni, sportolni kezdtek valamely véleményvezér hatására.

Forrás: https://www.origo.hu/techbazis/20200901-magyar-tini-internet-f elmeres-telekom-hintalovon.html