Az ’influenszer’ kifejezés az angol influence, azaz befolyás szóból ered. Azokat az internetes személyiségeket szokás így hívni, akik tartalomgyártásukkal hatással vannak másokra, befolyásolni tudják követőik gondolkodását és vásárlási döntéseit. Az influencer célja pedig a minél nagyobb nézettség elérése. Lényeg, hogy az internet segítségével sok emberhez eljussanak. Gyakorlatilag élő reklámok, akik vagy saját magukat vagy egy harmadik fél termékét népszerűsítik.
Egy influenszer számára az egyik legfontosabb a követők száma. Csak akkor tud valaki hatást gyakorolni az emberekre, ha eléri őket, ehhez pedig elengedhetetlen az aktív internetes jelenlét. Ha gyakran rak ki tartalmat, több emberhez eljut, akik figyelemmel kísérik a munkásságát. A nagy nézettség pedig fizetéssel jár. Elengedhetetlen a hitelesség. Egy vegán életmóddal foglalkozó influencernek például gyorsan derékba törhet a karrierje, ha kiderül, valójában húsevő. Emellett kell egy jó, könnyen eladható személyiség. Általában a köznapi nyelven beszélő és a hétköznapi problémákkal foglalkozó emberekből lesznek sikeres influencerek.
A munkájuk egyik része a tartalomgyártás, amik gyakorlatilag bármiről szólhatnak, ha a piacnak igénye van a témára. Lehetnek szórakoztatóak, informatívak, vagy csak szimplán érdekesek. A cél a nagy nézettség, így több pénzt kereshet a tartalomgyártó. A nagy platformok ugyanis pénzbeli juttatást biztosítanak a legsikeresebb felhasználóiknak.
Az emberek szívből gyűlölik a reklámokat. Erre jelentenek megoldást az influencerek, rájuk ugyanis hallgatnak a követőik, ha ők ajánlanak egy terméket, azt nem negatív reklámként, hanem egy pozitív segítségnyújtásként értelmezik a nézők. Az influencerek pedig a szponzorációért természetesen fizetést vagy ingyen termékeket kapnak.
Forrás: https://melo-depo.hu/hirek/371/mit-csinal-valojaban-egy-influe ncer