A vállalat márkanévváltása és az évek óta fennálló és ismétlődő adatvédelmi botrányok miatt, és a Metaversum megszületésének folyamatos bizonygatása ellenére a Facebook befolyása és hírneve folyamatosan csökken. A generációváltás és a közösségi média versenytársak megjelenése is erősítette a még mindig óriási platform térvesztését.
Számos olyan weboldal, amely egykor lehetőséget kínált a látogatóknak arra, hogy bejelentkezésüket Facebook-fiókhoz kössék, csendben elhatárolódott az oldaltól. Az egész iparágban látható, hogy egyre többen érzik biztonsági kockázatnak a közösségi média fiókkal való bejelentkezést, vagy hogy azt rendeljék hozzá egy regisztrációhoz.
A közösségi média fiókok egymáshoz rendelése szinte általánosnak tűnt néhány évvel ezelőtt, amikor a fogyasztók, a kiskereskedők és az olyan vállalatok, mint a Facebook, mindannyian hasznosnak találták több oldal profiljának ezt a fajta összekapcsolását a vásárlások kezelése érdekében. Most azonban az adatvédelemmel és az adatfeltörésekkel kapcsolatos aggodalmak növekedése, valamint a Meta politikáival szembeni általánosabb bizalmatlanság azt eredményezte, hogy egyre kevesebben támaszkodnak a Facebook-fiókokra, mint hitelesítő adatként más webhelyeken. Az NBC News mellett más vállalatok, köztük a Ford, a Nike is eltávolította a Facebook bejelentkezési gombot az oldalukról.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy a platformok közötti bejelentkezési gondok feltétlenül érintenek más nagy technológiai vállalatokat is. A Google bejelentkezések például továbbra is hihetetlenül népszerűek mind a fogyasztók, mind a vállalkozások körében. Az év elején megkérdezett felhasználók közel 39 százaléka mondta, hogy a Gmailt részesíti előnyben más lehetőségekkel szemben.
Forrás: https://itbusiness.hu/technology/security/lealdozik-a-facebook os-bejelentkezesi-lehetosegnek/