A Z generáció világszerte a leggyorsabban növekvő olyan fogyasztói, alkalmazotti, ügyfél és szavazó csoport, melynek identitását meghatározza az online lét.
Nagyon különböznek a többi korosztálytól, másképp gondolkodnak és cselekednek, ők az első digitális bennszülöttek.
Virtuálisan összekapcsolódnak, képesek gyorsan lereagálni a változásokat és pozitív nyomot akarnak hagyni magukról a világban. A technológiával és az intézményekkel szemben is nagyon magas elvárásokat támasztanak.
Harmadik éve készíti el éves nemzetközi generációs kutatását a The Generational Kinetics Center.
A Z generációról, akik a mostani 5 és 25 év közöttiek, megállapították, hogy az internetes technológia használatának élenjárója, a márkáktól és a vásárlástól is a digitális élményeket igénylik.
Az 1996-2015-ben született fiatalok több mint fele, négy óránál hosszabb ideig nem tud meglenni internet-hozzáférés nélkül, ezután már kellemetlenül érzi magát, mert nagymértékben függ a digitális kapcsolatoktól.
64%-uk szerint 5 éven belül az Internet fogja befolyásolni, hogy napi szinten mit tesznek. A megkérdezettek több mint a felének van olyan barátja, akit csak online ismer.
A jövőről határozott elképzeléseik vannak. Kétharmaduk úgy véli, hogy minden webhely “beszélgetni” fog egymással, tehát minden honlap, alkalmazás, készülék személyre szabott élményt nyújt majd.
Általánosságban elmondható, hogy a Z generáció optimista a fejlődést illetően, és úgy véli, hogy a technológia javítani fog az életükön.
Forrás: https://trademagazin.hu/hu/magasra-teszi-a-mercet-a-z-generacio/