Első alkalommal fordult elő, hogy a világ egyik, tévés tartalom szempontjából legmeghatározóbb piacán megelőzte a streaming tartalomfogyasztás a hagyományos kábeltévét.
Feljegyezték az Egyesült Államokban az első olyan hónapot, amikor egy átlagos néző több időt töltött streaming tartalmak nézésével, mint kábeltelevíziós lineáris adások fogyasztásával.
Egy közönségmérő cég legfrissebb, júliusi statisztikái szerint Amerikában az év hetedik hónapjában a legnagyobb streaming platformok, élükön a Netflixszel, a Disney+ -szal, a YouTube-bal és a Hulu-val a tévé előtt töltött idő összesen közel 35 százalékáért voltak felelősek, szemben a kábeltévé valamivel több, mint 34 százalékával.
A cég külön méri a műholdas vagy földfelszíni sugárzott tartalmakat, mely júliusban közel 20%-on állt, vagyis a lineáris tévé azért összességében még így is magabiztosan vezet a streaming előtt, jóllehet a piaci átrendeződés jelei már a fentiek révén erősen megmutatkoznak.
A streaming erősödése és a kábeltévés nézettség csökkenése alapvetően két, egymásnak ellenható jelenségnek köszönhető. Egyrészt streaming fronton a július kifejezetten erősnek számított, különösen a Netflix háza táján. Másfelől a sportközvetítések száma júliusban jelentősen visszaesett, ez pedig csökkentette az élő sporteseményekre hagyományosan sokat építő lineáris tv platformok nézettségét.
Bár az év hátralévő részében az arány, részben éppen a sportműsorok ősztől várható beindulásának köszönhetően, változhat, a mostani mérföldkő növelheti az online platformok népszerűségét a tartalomtulajdonos és produkciós cégek körében, mely azt eredményezheti, hogy a streaming platformokra szánt tartalmak gyártásába még több pénzt pumpálnak az iparági szereplők.
Forrás: https://www.hwsw.hu/hirek/65034/teve-tv-streaming-nezettseg -meres-nielsen-netflix-disney-hbo-linearis-kabelteve.html