Az online játék kellemes időtöltés. Ez egy olyan tevékenység, amelyet egyedül és csoportosan is végezhet otthon, feltéve, hogy az internetkapcsolata elég gyors.
A szükséges internet sebesség a konzoltól és a játék típusától is függ. Az online játék zökkenőmentessége azonban az internet sávszélességétől függ, amely jelzi az adott időpontban letölthető és feltölthető adatok maximális mennyiségét. Leegyszerűsítve, a sávszélesség méri, hogy az internetkapcsolat mennyi adatot képes kezelni.
A sávszélességet megabit per szekundum-ban számítják, ez az érték mutatja meg, hogy másodpercenként hány megabit tölthető le vagy tölthető fel. A játék ajánlott internetes sebessége a letöltési sebesség esetén 15 és 25 megabit per szekundum között, a feltöltési sebesség pedig 5 megabit per szekundum között ideális.
A legjobb, ha a ping, azaz a válaszidő kevesebb, mint 50 milliszekundum. A ping sebességet, más néven késleltetési időt milliszekundumban mérjük.
Megmutatja, hogy egy adatcsomag mennyi idő alatt jut el a forrásától, például a konzoltól a célig azaz a játékkiszolgálóig, majd vissza a konzolig.
A ping arány megmutatja, hogy a végrehajtott művelet milyen gyorsan jelenik meg a képernyőn. Ha a ping aránya 27 ezredmásodperc, akkor 27 milliszekundumba kerül, amíg a bal egérgomb megnyomása után a játékban elmozdulás történik.
Tehát a sávszélesség a másodpercenként elküldött adatok mennyisége, míg a ping sebesség az az idő, amely alatt az információ utazik.
Amikor a ping értéke nagyon magas, a legtöbb játék először a többi játékos mozdulatát regisztrálja. Ez azt jelenti, hogy már rég lelőtték a játékban, mielőtt még esélyt kapna a reakcióra.