Bizonyára sokunkkal előfordult már, hogy valamilyen okból bejelentést kellett tennünk távközlési szolgáltatónknál. A hibabejelentés előtt azonban érdemes néhány szempont alapján saját magunk megvizsgálni az internetkapcsolatunkat.
Sok esetben önállóan is megtalálhatjuk a hiba okát, például egy elmozdult kábel esetén, hiszen ekkor nem a szolgáltatással van a gond és pár perc múlva ismét hibátlanul használhatjuk az internet szolgáltatást.
Először is érdemes a tápegységet áramtalanítani, ezt követően megvizsgálni, hogy minden kábel a helyén van-e, majd ismét áram alá helyezni. Amennyiben továbbra sem megfelelő az internetkapcsolat, vizsgáljuk meg, hogy a routert kihagyva, kábelen csatlakozva tapasztalunk-e javulást.
Ha ettől helyreáll a szolgáltatás, akkor a routerünk hibásodott meg, érdemes ebben az esetben internet szolgáltatónk segítségét kérni a számunkra leginkább megfelelő új routerrel kapcsolatban.
Lassú internet sebesség érzése esetén érdemes szolgáltatónk weboldalán található sebességmérő segítségével ellenőrizni, hogy a szolgáltatásunk le és feltöltési paramétereit illetően mit tudunk mérni. Amennyiben megkapjuk azokat az értékeket, amelyek a szerződésünkben szerepelnek, akkor az internet szolgáltatás rendben működik, azonban az általunk használt eszköz nem tudja megfelelően biztosítani ezt számunkra, így az internetünk tűnik lassúnak.
Előfordulhat az is, hogy egy elmaradt számla befizetése esetén egy idő után a szolgáltató korlátozza internetünket. Ebben az esetben a tartozás befizetését követően ismét élvezhetjük az internetezés adta élményt. Ha továbbra is tapasztaljuk a nem megfelelő kapcsolatot, kérje szolgáltatója segítségét, aki a bejelentést követően, a saját érdekkörében keletkezett hibát maximum 72 órán belül köteles kijavítani.