Ha az internetkapcsolatunk szoftveresen mért sebessége túlságosan alacsony, vagy mi tartjuk alacsonynak, akkor elképzelhető, hogy ennek okait nemcsak az internet szolgáltatásban, hanem a saját hálózatunkban és eszközeinkben is érdemes keresnünk.
Érdemes beszerezni egy vírusellenőrző-vírusirtó programot, ugyanis a vírusok sok bosszúságot okozhatnak. Sok esetben ezek a kártékony programok is az internethez kapcsolódnak, és így mindazon túl, hogy a rendelkezésre álló sávszélességet „elveszik” előlünk, még az adatainkat is elküldhetik a vírus készítőjének, aki ezzel később visszaélhet.
Sok esetben előfordul az is, hogy a felhasználó számítógépén vagy telefonján a háttérben olyan alkalmazás fut, amire éppen nincs szüksége, de az használja az internetet. Ezeket érdemes bezárni. Ha ez máshogy nem sikerül, akkor az operációs rendszer feladat kezelőjének segítségével.
Egy új szolgáltatásra való előfizetéskor sok szolgáltató kínálja fel a lehetőséget, hogy az általuk beszerelt modemet és útválasztó eszközt másnéven routert használjuk. Ezzel azért járunk jól, mert az internetszolgáltató csak olyan eszközt fog beszerelni, amely képes megfelelően ellátni a feladatait a megrendelt sávszélességen.
Ha csak a szolgáltatásra fizetünk elő, de a régi hálózatban használt eszközöket szeretnénk használni, problémákba ütközhetünk.
Előfordulhat, hogy a régi router csak egy adott sávszélességig használható, az új szolgáltatásunk sebességét már „nem bírja”.
Kérje internet szolgáltatója segítségét, hogy mi lenne az Ön számára személyre szabott, garantáltan legjobb megoldás.
Forrás: https://szelessav.net/hu/tudta-e_/a_szeles_savrol_es_a_savsze lessegrol/mit_tehetek_en__hogy_optimalis_sebesseget_erjek _el_#szocikk61