Tovább folytatódik a Telenor-ügy

Pénteken világossá tette a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, hogy nem nézi ölbe tett kézzel, hogy a Telenor Magyarország a január 5-én kiadott közleményében foglaltak szerint február 21-i hatállyal a fogyasztók, előfizetők számára potenciálisan kedvezőtlen feltételekkel egészítse ki általános szerződési feltételeit.

A szolgáltató az új feltételek szerint jogosult lenne a szolgáltatások díjait a Központi Statisztikai Hivatal által közzétett éves átlagos fogyasztói árindex mértékével megegyezően módosítani.

Szerepel az új feltételek között az is, hogy ha a szolgáltató a megelőző naptári években a díj kiigazítás lehetőségével nem, vagy csak részlegesen élt, akkor jogosult a díjakat az előző évek fogyasztói árindexét együttesen figyelembe véve módosítani.

Az új ÁSZF szerint az ilyen díjmódosítás nem minősülne egyoldalú szerződésmódosításnak, ezért a módosítást el nem fogadó előfizetők sem lennének jogosultak a határozott idejű előfizetői szerződésüket idő előtt hátrányos következmények nélkül felmondani.

Az NMHH az álláspontjában hangsúlyozza, hogy az előfizetői elektronikus hírközlési szolgáltatók az ÁSZF-jeiket és a már megkötött előfizetői szerződéseket csak a hatályos jogszabályokat követve jogosultak egyoldalúan módosítani.

A szabályozás a szolgáltatókat arra kötelezi, hogy a már megkötött előfizetői szerződéseket is érintő egyoldalú módosításokról az érintett előfizetőket legalább a módosítás hatálybalépését megelőző 30 nappal, tartós adathordozón értesítsék. Ebben meg kell jelölni, mely szerződési feltétel, pontosan melyik pontban mikortól módosul, kitérve a módosítások lényegének rövid leírására.

Forrás: https://www.hwsw.hu/hirek/64224/nmh-telenor-dij-dijcsomag-s zolgaltatas-aszf-dijkorrekcio-inflacio.html