Tudatosság az internethasználatban

Egyetlen vizsgált közép-európai országban sem jellemző az internethasználatra a tudatosság – ez derül ki a Nemzeti Közszolgálati Egyetem most publikált kutatásából, amely azt vizsgálta, hogy hogyan használja a felnőtt korú lakosság, elsősorban kommunikációs célra az információs technológiákat.

Négy ország részvételével történt reprezentatív felmérés számos hasonlóságot, de lényeges különbségeket is feltárt az egyes államok lakosainak online kommunikációs szokásai kapcsán.

Előbbire példa, hogy az internethasználatra egyetlen országban sem jellemző a tudatosság. Bár az emberek tisztában vannak a veszélyekkel, sem képzéssel, sem szűrőszoftverekkel nem védik magukat és családjukat, valamint nem sokat tesznek adataik védelme érdekében sem.

Pedig szükség lenne rá, hiszen például a közösségi médiafelületeket –elsősorban a Facebook-ot– előszeretettel használják mind a négy országban, különösen Magyarországon. Hazánkban kiemelkedően magas a közösségi média platformok közül a Facebook népszerűsége.

Bár gyakran használjuk a közösségi médiafelületeket, mégis mi magyarok tartunk a leginkább attól, hogy az online kommunikáció negatív hatással lesz a személyes kapcsolatainkra.

Minden vizsgált országban egyértelmű többségben vannak azok, akik szerint a digitális szolgáltatások és az online tevékenységek gyors ütemű fejlődése inkább lehetőséget jelent az egyén és a társadalom számára.

Ugyanakkor azt is látni kell, hogy az idősebb generáció még mindig jóval kevésbé használja az internetet, mint a fiatalabbak.

Forrás: https://profitline.hu/Internethasznalat:-nem-tudatosak-a-kozep-e uropaiak-415538