Az “egyszerűsítés” jelszavával lezárja hosszúvideós kísérletezését az Instagram, és inkább a fő tartalomfolyamba vezeti be az új funkciókat. Érezhetően a YouTube helyett most már a TikTok a fő vetélytárs.
Kevesebb mint négy évet élt az Instagram különálló videós alkalmazása, amely a hosszú videós formátumot igyekezett elterjeszteni a szolgáltatásban. Az IGTV-t külön le kellett tölteni a felhasználóknak az alkalmazásboltokból, hogy megnézhessék az Instagramon kezdődő és az appban folytatódó hosszabb videós tartalmakat. A vertikális videókat előtérbe helyező appot az Instagram a YouTube versenytársának szánta, de az önálló videós alkalmazást fájóan kevesen akarták letölteni.
A búcsú érezhető volt már akkor is, mikor 2020-ban az Instagram törölte az IGTV ikont a felületéről. Majd 2021-ben az IGTV márka “Instagram TV”-re változott, és az egy órás videóhossz megérkezett a fő szolgáltatásba is. Most pedig elérkezett a bejelentés, hogy a Meta nem támogatja többé az IGTV alkalmazás fejlesztését, és március közepén teljesen eltűnik a megoldás az alkalmazásboltok polcairól.
Persze az Instagram videós törekvéseinek nincs vége az IGTV gyors nyugdíjazásával, csak a koncepció változik. A TikTok sikereire a vállalat 2020-ban az Instagramba közvetlenül beépített Reels rövidvideós funkcióval válaszolt. Az új megoldás már a kezdetektől jobban teljesített az IGTV-nél, többek közt mivel az indiai felhasználóknak a TikTok helyett egy ésszerű megoldást jelent a formátum használatára.
Már márciusban elkezdődik a Reels továbbfejlesztése és központba helyezése. Egy új hirdetési típus is érkezik, ami a tartalomkészítőket fogja ösztönözni, hogy végre ne a TikTok-on is közzétett videóikat osszák meg újra az Instagramon.
https://www.hwsw.hu/hirek/64358/instagram-video-igtv-reels-bezaras.html