Hagyományos média és az internet

Az internetezők fele már nem a hagyományos médiából tájékozódik, hanem kizárólag a világhálóról – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság felméréséből.

Már az idősek majdnem 70 százaléka is ugyanannyit internetezik, mint amennyit tévézik.

Az NMHH közleménye szerint az internethasználat magyarországi terjedésével párhuzamosan „egyre nehezebb helyzetbe kerül a hagyományos média és távközlés”, azaz a tévézés, a rádiózás, a nyomtatott sajtó és a telefonálás.

2019 végén már több mint 6,5 millió internetező volt Magyarországon, aki legalább heti rendszerességgel böngészett a világhálón. A hagyományos elektronikus és nyomtatott sajtóból az internetezők fele már egyáltalán nem vagy kevéssé szokott tájékozódni.

A szórakozás, filmnézés tekintetében is hasonló arányban vezet az internet: 46 százalék nem vagy már csak keveset tévézik, sokkal inkább a neten tölti a szabadidejé.

A hagyományos telefonálás valamennyire tartja magát az internettel folyó versenyben, csak a válaszadók egyharmada mondta, hogy nagyrészt vagy kizárólag az interneten keres meg másokat.

Az összegzés szerint a hagyományos média és távközlés internettel szembeni térvesztése leginkább azzal függ össze, hogy egyre több ember, egyre magabiztosabban internetezik.

Az NMHH felméréséből az is kiderült, hogy a húsz év alattiaknál sokkal gyorsabb a televízió és a rádió térvesztése az internettel szemben. A tizenévesek között tízből heten a világhálóról tájékozódnak a hagyományos tévék, rádiók, újságok helyett.

Forrás: https://infostart.hu/belfold/2020/09/05/vesztesre-all-a-hagyoma nyos-media-az-internettel-szemben