Reklámok a Netflixen is?

A Netflix üzleti stratégiája sikeresnek mondható: elfogadható összeg fejében mentesül a felhasználó a reklámoktól. Azonban vannak, akik szerint hosszú távon nem lesz követhető ez a modell. Bár a hirdetők ezt nem szívesen ismerik el, sok felhasználót zavarnak a reklámok és akár fizetni is hajlandók olyan szolgáltatásokért, amelyek mentesítik őket ezektől.

Az egyik ilyen a legnépszerűbb és legnagyobb streaming szolgáltatás, a Netflix, amely egy nem túl megterhelő összeg fejében ad reklámmentes szórakozást, meg persze óriási kínálatot. Nincs is olyan csomag a Netflixnél, amelyik olcsóbb volna és reklámok is lennének benne, sőt, a cég kategória vezetője kifejezetten elzárkózott ettől az ötlettől.

Másként gondolja a dolgokat egy elemző, aki szerint a Netflixnek át kellene gondolnia egy, a jelenleginél olcsóbb csomag felajánlását is, amelyben reklámok is lennének, különös tekintettel, hogy a nagy riválisoknál, például a Paramount+-nál is létezik ilyen megoldás is.

A Netflix vezetése ugyan határozottan elutasítja a reklám gondolatát, azonban úgy tűnik, hogy ez a nézet stratégiai hiba lehet, amennyiben az előfizetők jövőbeni növekedési üteme elmarad az elvárásoktól. Noha a Netflix továbbra is a legnagyobb videostreamer a világon, most először néz szembe egyfajta kihívással, mivel a Disney+-nak 103 millió előfizetője van világszerte a második negyedév végén. Nagy baj nincs, hiszen a Netflix 207 millió előfizetővel zárta az első negyedévet.

Amennyiben a Netflix aggódna amiatt, hogy elveszítheti azokat az előfizetőket, akik nem szeretnék, hogy az általuk megtekintett tartalom hirdetésekkel szakadjon meg, az elemző megoldást is javasol: ezek az előfizetők dönthetnek úgy, hogy plusz pénzt adnak ki egy hirdetések nélküli prémium szintre.

Forrás: https://hvg.hu/tudomany/20210709_netflix_reklamok_bevezete se_sport_moffetnathanson_elemzes